Forstil dig en verden, hvor mennesker bruger teknologi, maskiner og kunstig intelligens, til at gøre vores hverdage lettere, optimere alverdens produktioner, hjælpe milliarder af mennesker med at kommunikere og gøre det nemmere at finde de rette informationer
Læs mere

Hvad er fremtiden for marketing?

Kunstig intelligens har allerede gjort en stor forskel på, hvordan der bliver drevet forretning. og hvordan både fysiske butikker og onlinehandlen interagerer med kunderne. Den påvirkning vil blive endnu større. I dag står man overfor en verden med stemmestyrede assistenter. Og vores adfærd, ikke mindst vores brug af smartphones, gør det i samspil med AI, lettere end nogensinde at være kunde fra, at finde relevante og interessante produkter til at derfor foretage genkøb. 90 procent af kunderne tror nemlig, at kunstig intelligens inden for de næste fem år vil have ændret deres opfattelse og forventninger i forhold til de brands de køber i dag, og de steder de handler.

Læs mere
fremtid-2
fremtid-4 fremtid-5

Hvad er en virtuel/digital assistent?

En virtuel assistent (VA) er en freelancer, der yder support-tjenester til enkeltpersoner eller virksomheder over internettet. Det begreb opstod i 90’erne, hvor teknologien gjorde det muligt at arbejde virtuelt via en forbedret internetforbindelse.

Læs mere

Hvordan vil stemmestyring påvirke e-handel?

Vi behøver hverken bærbare computere eller smartphones til at foretage gentagne køb som fx dagligvarer. Så man bestiller tingene mundtligt efter vores stemme ligesom, hvis man gik ind i en butik og fortalte butiksassistenten, hvad man ville købe. Stemmeassistenter som Google Home, Alexa osv. Som der allerede er tilgængelige, og som vil være i vores husholdninger om et par år, vil hjælpe en ved at kun sige nogle få ord:

- Gentag det sidste køb som man bestilte sidste gang

- Opsummerer det sidste køb som en påmindelse og slet fx Coca-cola

- Tilføj ekstra 4 flasker Pepsi og osv.

Læs mere
fremtid-7

Er fysiske butikker forældet?

Online shopping bliver mere og mere udbredt, og over 60 procent af forbrugerne benytter sig af muligheden. Det rykker ved deres krav til bl.a. forsendelse og 40 procent svarer, at de gerne vil betale ekstra for hurtigere levering eller for levering samme dag ifølge en rapport. De digitale muligheder skaber flere forventninger til forhandlerne i forhold til deres levering, profil og kundeservice. Selvom onlinebutikkerne dominere, foretrækker nogle kunder stadig de fysiske butikker. Forhandlerne skal dog være opmærksomme på denne udvikling, hvor kunderne i højere grad ønsker at få en oplevelse, end blot at gå ud for at shoppe.

Læs mere
fremtid-9